לאחר שישבתי וחשבתי ימים ארוכים ויצרתי עשרות ניסיונות של חידות, הצלחתי לאפיין ולדייק את כתיבת החידות והמשימות בחדרי הבריחה הניידים שאני יוצרת באופן הנכון והמתאים ביותר.

קודם כל צריך לאפיין את החדר שאותו תרצו להקים ועל זה אפשר לקרוא בבלוג שבאתר שלנו – איך בונים חדר בריחה נייד בבית הספר

לאחר האפיון הראשוני אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לפתח חידות.
הדרך הטובה ביותר היא לחפש את מקור ההשראה והיצירתיות שיש בנו.
כל אחד יצירתי במידה כזו או אחרת רק צריך לעזוב את מסך הטלפון או המחשב ולפתוח את המחשבות ולהפליג ברעיונות.

ובתכלס, כיצד בונים חדרי בריחה ניידים?

אחד הדברים שהכי עוזרים לי בכתיבת החידות הן חנויות היצירה ואביזרי האומנות.

אני הולכת לחנות ומחפשת כל מיני אלמנטים שונים, בצבעים ובצורות מעניינות, כלים מיוחדים או כל דבר שאפשר לצייר עליו, להדביק אותו ולהוסיף אותו לחידה ❓❓❓

אז כשאתם רוצים לבנות חדר בריחה בבית או בבית הספר אני ממליצה ללכת לחנות כזאת ולהתחיל לחפש את החידות שאולי מסתתרות בתוך האלמנטים השונים.

שימו❣️ זה לא צריך להיות יקר במיוחד ואפשר לקנות קצת אביזרים הביתה ולהמשיך בנחת את החשיבה והפיתוח. מצרפת לכם תמונה לדוגמא מאחת החנויות.

מוצרי יצירה לשימוש בחדר בריחה נייד

חידות ומשימות בחדרי בריחה ניידים

  1. הכנת קופסאות המשחק
    לפני שנתחיל מומלץ להכין את הקופסאות שננעלות וסוגי המנעולים.
    אפשר לנעול גם ספר, כלי כתיבה, שקים, תיקים, מגרות, בקבוקים, חבלים, בדים ועוד.
    יש לחלק את כמות הנעילות בהתאם לכמות החידות הרצויות במשחק. לשים לב לחלוקה נכונה של אביזרי נעילה. מומלץ ליצור גיוון באלמנטים, כך השחקנים ייהנו יותר מהחוויה וההתרגשות שבפתירת החידות והמשימות 🙂
    סוגי מנעולים לדוגמא
    • מנעול מספרים – 3 /4 /5 ספרות
    • מנעול מפתחות
    • מנעול אותיות באנגלית
    • מנעול צבעים
    • מנעול כיוונים (מעט יקר יותר)
  2. סוגי הפתרונות האפשריים לחידות ומשימות
    מומלץ לייצר גיוון בסוגי הפתרונות של החידות וכך לשמור על השחקנים סקרנים לאורך כל הפעילות. לדוגמא:
    • פתרון של כל המספרים במנעול
    • פתרון של כל האותיות במנעול שמייצרות מילה
    • פתרון של ספרה אחת מתוך המספרים שבמנעול בכל חידה בנפרד.
    • חיפוש הסדר הנכון של קומבינציית המספרים או האותיות שפותחת את המנעול.דוגמאות של פתרונות אפשריים למנעולי מספרים:
    • מספרים, משקל, אחוזים, גובה, כמות, מחיר, גימטריה, חשבון, שנים, תאריכים ועוד.אחרי שאנחנו יודעים את הפתרון הרצוי עבור כל חידה ומשימה נוכל להתחיל וליצור את החידות עצמן ????
  3. דוגמאות לחידות שניתן להוסיף בהן תוכן, מסר או מידע שתרצו להעביר למשתתפים
    • חידת טקסט:
      • מנסחים את המטרה / הפתרון שאליו אנחנו רוצים שהשחקנים יגיעו.
      • אפשר להכניס בפנים שנים, תרגילי חשבון, כמות אנשים, תאריכים חשובים ועוד.
      • מוסיפים עוד מסיחי דעת רלוונטיים הקשורים גם הם לנושא. למשל תיאור כלשהו שיכול להיות מידע נחמד אך לא בהכרח חיוני לחידה. לייצר מעטפת של מידע שבתוכה תסתתר החידה הרלוונטית שלנו.
      • בסוף הטקסט כותבים את המטרה / מה נפתח במשימה הזאת. כך שהם חייבים לקרוא את הכל ולהבין על מה מדובר.
    • חידת לוח גומיות / חוטים:
      • לצורך החידה הזאת אפשר להשתמש בלוח שעם וכמה נעצים. רצוי להדביק את הנעצים ללוח עם דבק חם כדי שהם לא ישתחררו תוך כדי המשחק.
      • על הלוח אפשר להדביק תמונה רלוונטית למשחק, מפה, ציור, תמונות של מקומות או אנשים ועוד.
      • מחליטים מהו הפתרון שאנחנו רוצים שייוצר בלוח עם הגומיות למשל מילה, מספר או צורה.
      • מנסחים שאלות שהתשובות שלהן מופיעות על הלוח למשל על המפה – מדינות, תמונות של אנשים או מקומות ושדורשות מהשחקנים למתוח את החוטים או הגומיות מצד לצד כך שבסוף החידה נוצר הפתרון שאליו כיוונו.
    • משימת משחק – סולמות וחבלים / מבוך / דומינו
      • חידה שכוללת משחק ידוע ומוכר עם טוויסט מעניין ויצירתי שכולל בתוכו חידה בחדר הבריחה שלנו.
      • יכול להתאים להעברת תוכן בתוך מהלכי המשחק, על גבי לוח משחק שמייצרים לטובת החידה.
      • מחליטים מהו הפתרון אותו יאספו המשתתפים לאורך המסלול ומפזרים אותו על לוח. במבוך לדוגמא יש אפשרות לכוון את המשתתפים בדרך אותה נבחר להוביל אותם בעזרת הוראות וציורים על לוח המשחק.
      • סוג של הוראה שיכולה להיות למשל – אספו את הספרה המסתתרת בצדו השמאלי של המבוך ליד הכוכב⭐️ ומשם אספו את הספרה שאחרי המשולש ???? וכך הלאה… בתוך המבוך וההכוונות אפשר להוסיף כל מידע שרוצים ולכלול בתוכו תוכן עם הנושא שעליו יצרנו את כל החדר.
      • את אותה הדוגמה אפשר לקחת למשחק סולמות וחבלים. בדרך כלל במשחק הזה יש לנו קובייה, אבל במשחק שלנו – אנחנו נחליט את כמות הצעדים אותם יצעדו בהתאם לתשובות לשאלות שאנו נשאל את המשתתפים.
      • בדומינו אפשר לכתוב או לצייר מידע כלשהו שכאשר החלקים מתחברים אחד לשני באמצעות הפתרונות המתאימים של כל חלק במשחק, כאשר הפתרון של כל החלקים בדומינו מייצר ומגלה לנו ספרות או אותיות.
  4. סיום משחק מפתיע!
    בסיום המשחק נוכל לרגש מאוד את השחקנים אם נייצר סיום מפתיע! זה לא פשוט כשמדובר בחדר בריחה נייד, בייתי או בבית הספר כי אנחנו מקימים חדר זמני או דל תקציב אבל אפשר בכל זאת להפתיע עם כמה רעיונות מיוחדים.
    למשל:
    • לנעול באמת! את המשתתפים בחדר או בכיתה בה אנחנו מפעילים את המשחק
    • לייצר חידה סופית הכוללת פנס המאיר את התשובה של המשחק באופן ובמיקום מפתיע
    • גילוי של מסגרת של תמונה שהמשתתפים מצטלמים בתוכה ומקבלים את התמונה
    • פתרון הכולל משהו שהמשתתפים מקבלים במתנה, זה יכול להיות משהו קטן למזכרת מהחדר או ממתקים / שוקולדים.
    • הקרנה של סרטון מיוחד שצילמנו מראש. יכול להיות מצחיק או מפתיע עם הפתרון של החדר.

בהצלחה!!!

רוצים שאנחנו נגיע אליכם ונפעיל אתכם ואת האורחים שלכם באירוע בלתי נשכח?

 צרו איתנו קשר  – 050-4660999