מה קרה לי בפעילות לכיתת מחוננים?

מה קרה לי בפעילות לכיתת מחוננים?

לא מזמן הגענו לפעילות לכיתת מחוננים בבית ספר אזורי במרכז הארץ.

וכשאנחנו נכנסים לכיתה לפני שהתלמידים מגיעים ומתחילים להכין את חדר הבריחה הנייד שהבאנו זה תמיד גורם לסקרנות.

מורים ותלמידים נכנסים ושואלים מה זה?

מה יש פה?

למי זה מיועד?

מי הזמין אתכם?

אתם תבואו שוב?

פעילות לכיתת מחוננים

 

ואז מתחילות השיחות על חדרי בריחה.

כולם אוהבים לספר ואני אוהבת להקשיב ולשמוע על החוויות שלהם 🙂

 

מספרים לי על חדרי בריחה שהיו בהם, אם אהבו את המשחק או שלא התחברו כל כך..

מספרים על חדרי בריחה ניידים אחרים שהגיעו לבית הספר שלהם.

ומספרים על זה שהכינו פעם אחת חדר בריחה בבית הספר.

 

מה שסיפרה לי מורה אחת מאותו בית ספר במרכז הארץ ביאס אותי ממש 🙁

 

היא ראתה את ההכנות שלנו בין כיתה לכיתה ונכנסה לצפות בתלמידים משחקים וגם דיברה עם המורה שליוותה אותנו ואת הכיתה.

היא שיתפה אותנו שהיא פעם אחת יצרה עם התלמידים חדר בריחה בבית הספר.

אני חושבת שזה היה במקצוע כמו מתמטיקה או מדעים.

היא סיפרה שזה היה מטורף!

הם הפכו את הכיתה, תלו בדים שחורים על הקירות, יצרו מבוכים ועבדו המון המון זמן על הפרויקט המשוגע הזה!!

 

שאלתי אותה איך היה בסוף והאם התלמידים נהנו מהחוויה?

היא אמרה שהיה מוצלח ושהתלמידים עפו על זה!

אבל בהבעות הפנים שלה הבנתי שזה היה מטורף מידי.

שמשך הזמן וההתעסקות ביצירת חדר הבריחה בכיתה פשוט התיש אותה.

גרם לה להבין שזה פרויקט חד פעמי.

והרגיש לי שהיא לא תחזור על זה שוב.

 

ובאמת שניסיתי להבין ממנה עוד פרטים על חדר הבריחה שיצרו היא אמרה שהיא כבר לא זוכרת כי עברו כמה שנים..

 

אז חשבתי על זה – לא חבל???

לא חבל שבגלל כל הטרוף והתפאורה זה הפך להיות משהו חד פעמי?

לא חבל שזה גזל כל כך הרבה זמן לא תעשו את זה שוב?

לא חבל שאם יש משהו שהתלמידים כל כך מתחברים אליו הם לא יזכו לחוות אותו יותר מפעם אחת?

 

חדר בריחה נייד לתלמידים פעילות לכיתת מחוננים

 

אם אתם רוצים ליצור חדר בריחה אני ממליצה קודם כל לחשוב על החידה שתתאים למשחק,

ואז להבין אילו אביזרים, ציוד או אלמנטים נדרשים לטובת ההכנה.

 

אם אתם בונים חדר בריחה שכולל בתוכו לדוגמה שימוש בשולחן  –

זה נכון שאפשר להשתמש בשולחן זכוכית,

או בשולחן עץ,

בשולחן פלסטיק,

אולי בשולחן צעצוע,

או בציור של שולחן,

ואולי בכלל להשתמש בתמונה במחשב של שולחן

בלי להשתגע ועדיין להשיג את המטרה!

 

ואם אתם יוצרים חדר בריחה שכולל בתוכו שימוש במצפן וזכוכית מגדלת  –

אפשר לקנות מצפן וזכוכית מגדלת בחנות טיולים איכותית,

ואפשר לחפש את הדברים האלה בחנות מתנות או כלי בית,

או אולי להשתמש בצעצועים שיגלו את הרמז,

אפשר גם להשתמש בתמונה מודפסת ולכתוב עליה את מה שאנחנו צריכים לטובת החידה,

ואפשר לצייר מצפן וזכוכית מגדלת על לוח מחיק שיתגלה בחדר הבריחה.

 

אני מאמינה שלא צריך את הטירוף של האביזרים היקרים והתפאורה המפוצצת בשביל להפתיע ולרגש בחדר בריחה אטרקטיבי!

לנו זה עובד מעולה 🙂

וזה לא משנה אם זה פעילות לכיתת מחוננים, או פעילות לתלמידים בחינוך מיוחד.

חדר בריחה זה משחק שמייצר חוויית הצלחה כל כך גדולה שרק גורמת למוטיבציה חיובית ולרצון להמשיך ולפתור את החידות.

אם אתם רוצים ליצור חדר בריחה בשיעור, הכנתי לכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בסרטון הזה –

 

 

ואם אתם רוצים לקבל את כל מאגר החידות והמשימות לחדרי בריחה – לחצו כאן 🙂

בסיום הפעילות לכיתת מחוננים באותו בית ספר, כתבו לנו המורות את התחושות שלהם מההפעלה של המשחק:

"היום ליוויתי את כיתתי בחוויה נפלאה, כיתת יב' במסלול מחוננים.
נכנסו לחדר בריחה מרתק, מאתגר, ברמה גבוהה: האביזרים, ההרפתקאה, עבודת הצוות והתכנון, ההדרכה, ניכר שנעשתה חשיבה מעמיקה להתאים האתגר לקבוצה.
האווירה היתה נהדרת.
בסוף החוויה, התלמידים יצאו עם תחושת הצלחה מלווה בהנאה גדולה.
אני ממליצה מאוד על אתגר האוצר. ומקווה שבעתיד אוכל ללוות עוד קבוצות תלמידים החוויה דומה.
תודה להדס ועופר על הכל.
רותי מחנכת יב 5 הכפר הירוק ♥️"

 

"תודה רבה לכם על פעילות מהנה, מאתגרת ומגבשת. הכיתה, כיתת מחוננים, ראתה כמה חדרי בריחה ולמרות זאת, עבדה, שיחקה ובעיקר נהנתה מאד!
מומלץ בחום! 😃"

 

אם אתם רוצים שאנחנו נגיע גם לבית הספר שלכם צרו איתנו קשר כאן ונשמח לאתגר את התלמידים שלכם!

הדס, אתגר האוצר – חדרי בריחה ניידים 

050-4660999

 

צור קשר