מה גיליתי שהעברתי סדנה למורים מכל הארץ?

מה גיליתי שהעברתי סדנה למורים מכל הארץ?

בשבוע שעבר הוזמנתי להעביר 4 סדנאות בימי השתלמויות לרכזי העתודה המדעית טכנולוגית מטעם משרד החינוך.

כשמעבירים סדנה למורים נפגשים עם המון אנשי חינוך.

פגשתי עם קרוב ל-100 מורים שהגיעו לקבל כלים פרקטיים ליישום בבית הספר ובשיעורים.

המורים מצד אחד מחפשים כל הזמן דרכים יצירתיות כדי לרגש ולחדש לתלמידים את דרכי הלמידה, אך מצד שני הם עדיין תלויים באופן המדידה הנהוג היום ונדרשים להציג תוצאות בהתאמה לבקשת מערכת החינוך.

התלמידים היום נחשפים להמון מידע ותוכן בכל מקום ולכן הקשב והריכוז הולך ומתקצר.

אז איך אפשר גם לחדש וליצור דרך לימוד אטרקטיבית לתלמידים, וגם להצליח ולעמוד בכל הדרישות ולוחות הזמנים העמוסים?

 

סדנה למורים - הרצאה למורים בנושא ערכות בריחה לתלמידים בבתי ספר

 

אנחנו מרגישים שיש לנו המון מה לתרום.

אנחנו רוצים לאפשר למורים ולתלמידים לוותר על שיטת הלימוד המיושנת ולעבור לשיטה שמתאימה למאה ה-21 , כלומר, חדשנות בלמידה והוראה.

עבדנו בשנים האחרונות על פיתוח של חדרי בריחה, משחקים, אתגרים ומשימות שאפשר ליצור בקלות ועדיין יאפשרו למשתתף לחוות חוויה מהנה, יצירתית ואפילו מאתגרת עד למציאת הפתרון.

ואת כל זה העברתי הלאה בסדנה למורים למשל:

שיתפנו את המורים ברעיונות שלקוחים מעולמות הדיגיטליים כמו למשל יצירת משחקים בתוך QR קוד כי לאיזה תלמיד אין היום טלפון חכם?

אפשר ליצור לתוך הקוד חדרי בריחה שלמים, סרטוני למידה, אתרים רלוונטיים הכוללים מאמרים או תוכן ואפילו יצירת מנעול וירטואלי להכנסת הקוד הנכון 😊

סרטון לדוגמה מיצירת חדר בריחה דיגיטלי לתלמידים:

 

 

בנוסף, הצגנו בסדנה למורים משחקים פשוטים שאפשר להשתמש בהם לטובת שילוב החומר הלימודי כמו לדוגמה:

מבוכים, תפזורות, חידות מספרים, חידות הקשר, משחק סולמות וחבלים ועוד רעיונות נוספים שאפשר ליצור בקלות בכיתה.

יצאנו מהסדנאות ברגשות מעורבים.

באופן משמח ביותר הרגשנו הצלחנו להדביק את המורים באנרגיה ובקסם שקיים בעולמות חדרי הבריחה!

אך יחד עם זאת חייו של המורה לא פשוטים בכלל ועליו להתמודד עם המון משימות ודרישות של המערכת, של ההורים ושל התלמידים ברמה שלפעמים נראית בלתי אפשרית…

אז איך יוצקים לתוך העולם הזה תחום חדש שמאפשר בתוכו למידה מסוג אחר?

שמענו מאחת המורות שיצרה קופסאות בריחה בכיתה שהפרויקט הזה לקח לה חודשיים!

זמן ארוך מאוד בהתחשב במשך שנת הלימודים.

בנוסף, המורים נתקלים בקושי הפיזי שנדרש עבורם ליצירת הקופסאות הננעלות והשגת המנעולים במחיר שהגיוני להשקיע בו.

הכנתי סרטון שמאפשר יצירת נעילות וקופסאות בעלות נמוכה במיוחד או מחומרים שיש לנו בבית או בבית הספר:

 

 

ההמלצה שלנו שאולי תתאים גם לכם היא שכל בית ספר ידאג לעצמו ל"ערכת בריחה" אחת טובה ואיכותית.

אפשר לבקש את עזרתו של אב הבית ולהוסיף פרזול לטובת הנעילות ומנעולים איכותיים ל4 עד 8 קופסאות עץ טובות או תיבות ננעלות,

וכך כל מורה שתרצה להכין חדר בריחה תוכל להשתמש בערכה הבית ספרית ולא להתחיל לחשוב עכשיו מאיפה היא תשיג את הציוד.

גם ככה יצירת החידות זוהי משימה שדורשת יצירתיות אז בואו לפחות נקל בשבילנו את הצד התפעולי והארגון של יצירת חדר הבריחה.

אם גם אתם רוצים ליצור חדרי בריחה אצלכם בכיתה אבל מרגישים שאתם נתקלים בקושי בהכנת "ערכת בריחה" או "קופסת בריחה" משלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח להעביר לכם סדנא לבניית חדר בריחה לצוות מורים בבית הספר שלכם.

 

אחד הדברים שתמיד מפתיעים את כולם בסדנה למורים שאנחנו מעבירים בבתי ספר וחדרי מורים הוא איך משלבים את החומר הלימודי בתוך החידות.

אז אני מסבירה שחדר הבריחה או קופסת הבריחה והחידות הן רק הכלי שדרכו מעבירים את החומר ובעזרת האתגרים יוצרים את התוכן הרלוונטי עבורכם בסיפור ובשילוב החידות המתאימות לכך.

לסיום אנחנו רוצים לתת לכם 2 רעיונות במתנה שיאפשרו גם לכם ליצור חדרי בריחה בכיתות שלכם:

  1. משחק קליל שתוכלו להכניס לתוכו את החומר שלכם שיאפשר לתלמידים לחבר את השאלה והתשובה ולגלות את הקוד למנעול במידה וצדק- לחצו כאן
  2. סרטון הסבר על איך יוצרים חדר בריחה דיגיטלי במחשב בקלות – לחצו כאן

 

תוכלו גם לרכוש את החוברת המקיפה שכתבתי במיוחד בשבילכם! – איך יוצרים חדר בריחה.

 

בהצלחה ביצירת חדרי הבריחה שלכם!!

הדס מליק,

אתגר האוצר – חדרי בריחה ניידים

צור קשר