סדנה לחדר מורים – איך יוצרים עניין בשיעור בעזרת חדר בריחה? 2 אפשרויות לבחירתכם

איך יוצרים עניין בשיעור בעזרת חדר בריחה – סדנה לחדר מורים

היי, אני הדס מליק, בת 36 מאזור השרון ויש לי חלום 😊

החלום שלי הוא שחלק מציוד החובה בכל כיתה בבית הספר, כמו לוח, כיסאות ושולחנות, יהיו גם קופסאות ומנעולים.

מה דעתכם? הגזמתי עם החלום?

סדנה לחדר מורים - קופסאות בריחה

 

ולמה אני חולמת על זה? כי החוויה שלי מהלימודים הייתה קשה מאוד.
אני לא אגזים ואומר טראומטית. אפילו כתבתי על זה כאן בבלוג הזה.

והיום, אחרי שעברתי דרך חיים לא פשוטים והגעתי להיות בעלת עסק מצליח לחדרי בריחה, הגיע הזמן לשנות ולהשפיע!

אני חולמת על זה שכל הידע שצברתי בשנים שאני יוצרת חדרי בריחה ניידים, (משנת 2016) והפעלת אלפי בתי ספר ועשרות אלפי תלמידים בעזרת חדרי בריחה, יגיע לכולם וישפיע על אופן הלמידה בכיתות.

 

מה קורה היום?

מה קורה לתלמיד במהלך שיעור סטנדרטי? לרוב הוא משתעמם.
וזה קשה מאוד למורים ליצור מוטיבציה לתלמידים ולעניין אותם בחומרי הלימוד שחייבים להעביר.

יש היום אתגר גם בהתמודדות של התלמידים שנמצאים ברמות הלימודיות הגבוהות שהחומר הלימודי כבר לא מסקרן אותם והם מעדיפים לחפש עניין ברשתות החבריות.

וגם קיים אתגר גדול עם התלמידים שלא מצליחים להתבטא בדרך הלימודית שכולנו מכירים היום בבית הספר ונכשלים מבחן אחרי מבחן אחרי מבחן (אני הייתי כזאת ומכירה את התחושה באופן אישי)

 

איך אפשר לשדרג את המצב?

מה היה קורה אם במקום שיעור היה חדר בריחה? היה לתלמידים יותר מעניין! יותר מסקרן! יותר חוויתי!

האופן שבו מתנהל חדר בריחה הוא לרוב בקבוצות קטנות.
וכאן כבר הדרך שבה תוכלו להשפיע בתור המורים של התלמידים, חלקו אותם לקבוצות שיעבדו כצוות מנצח!

אפשרו למגוון תלמידים לחשוב יחד ולפתור את החידות באופן כזה שלא ירגישו חלק קטן מהכיתה, אלא כחלק משמעותי מצוות החשיבה.

מה שעוד היה קורה הוא השינוי של התלמידים בתחושה שלהם לחומר הלימודי.

מה הכוונה?

כשיש חומר לימודי חדש התלמידים לומדים אותו, משננים, קוראים חומרים, מתכוננים, מגיעים למבחן, פותרים את כל השאלות, מגישים למורה, ממתינים לתשובה אם הצליחו או לא וזה מתבטא בציון של בין 0 ל 100.

לעומת זאת בחדר בריחה יש מנעול. עם קוד.

והתלמידים שצריכים עכשיו לפתוח אותו יקבלו את התשובה שלהם באופן מיידי.

אם המנעול יפתח זה אומר 100. ואם המנעול לא יפתח זה אומר 0.

ואם הוא לא נפתח?
לא נורא, מנסים שוב, ושוב, ושוב, משנים את דרך החשיבה, מתמודדים באותו הרגע עם הכישלון ומנסים את כל האפשרויות עד להשגת ה100 במנעול!

 

איך אתם יכולים לעזור לי להגשים את החלום?

החלטתי לצאת לדרך ולהפיץ את הידע שצברתי בסדנה לחדר מורים שבה אשתף איך יוצרים עניין בשיעור בעזרת חדרי בריחה, חידות ואתגרים לתלמידים.

 

סדנה לחדר מורים

 

ולמה אני חושבת שסדנה לחדר מורים או לבית הספר יכולה להתאים לכם?

בגלל 2 סיבות עיקריות:

  1. כי זה אחד הדברים שבאמת מעניינים את התלמידים!
    לחדרי בריחה יש את השם שהם יצרו לעצמם שכוללים חוויה, סיפור, אווירה, תחושת אתגר וכיף טהור!
    כשהם שומעים משהו שקשור לחדר בריחה נדלק אצלם ניצוץ במחשבה!
    אלו דברים שבאמת מדברים אל הילדים והנוער של היום.

כשילד או נערה מקבלים ליד קופסה נעולה במנעול ומתחילים לשקשק אותה בסקרנות ותוהים לעצמם מה יש בה, זאת תחושה מדהימה שמעלה באופן משמעותי את המוטיבציה שלהם לפתוח את המנעול.
והבונוס שמעצים את הרעיון זה שבכלל לא מדובר על משחק שחייב לכלול מסך, אפליקציה או משקפי VR.
ההפך! כמה שהחוויה תהיה יותר פיזית, מוחשית, בקבוצות קטנות ותוך כדי שיתוף פעולה ודיון של התלמידים אחד עם השני, כך המשחק יהיה כיף יותר ומשמעותי יותר עבור התלמידים.

  1. הסיבה השנייה היא שזה לא דורש מהמורים ואנשי החינוך התעסקות ועבודה מורכבת.
    זה לא דורש לשנות את האופן שבו מתנהלים השיעורים, זה לא דורש ציוד מיוחד, זה לא דורש לימודים מורכבים וזה לא דורש תקציב גבוה.
    רק קצת שינוי ומחשבה יצירתית באופן שבו מועבר החומר או המבחן.

 

אז על מה מדברים בסדנה לחדר מורים?

  • איך יוצרים עניין בשיעור בעזרת חדר בריחה?
  • מה הן ההשפעות של חדרי הבריחה על התלמידים?
  • מה הם השלבים הפשוטים ליצירת חדרי בריחה בשיעור?
  • איזה ציוד זמין יכול לשמש אותנו ליצירת חדר הבריחה בכיתה?
  • איך אפשר להפעיל כיתה שלמה בחדר בריחה?
  • והשאלה הכי חשובה – איך משלבים חומר לימודי שרלוונטי לכם בתוך החידות?

 

סדנה לחדר מורים איך יוצרים חדר בריחה בכיתה

 

יצרתי 2 סדנאות לבחירתכם:

אפשרות 1 –

סדנה של שעה וחצי עד שעתיים שכוללת:

הדרכה ממוקדת על שלבי הבסיס ליצירת חדר בריחה והדרכה על שילוב של חומר לימודי ממקוד בתוך חידות ואתגרים לתלמידים.

 

אפשרות 2 –

סדנה של עד 4 שעות הכוללת את השלבים הבאים:

פתיחה במשחק בחדר בריחה נייד – פנצ'ר מאסטר

הדרכה על השלבים ליצירת חדר בריחה

הדרכה על שילוב של חומר לימודי בתוך חידות ואתגרים

התנסות אישית ביצירת חידות וחדרי בריחה כולל שימוש בקופסאות ומנעולים

 

אז אולי אתם אנשי חינוך, מורים או הורים לתלמידים בבית הספר (לי יש 2 ילדים במסגרות חינוך) וגם אתם כמוני רוצים לשנות משהו.
לשדרג את מה שיש. בתוך המסגרת הקיימת לגרום לעניין בשיעור.

 

סדנה לחדר מורים המלצות

 

אני אשמח אם תצרו איתי קשר כאן בלינק הזה ותזמינו אותי לחדר המורים שלכם לסדנה מפתיעה שתגרום ליצירתיות שלכם להתעורר 😊

ניפגש בחדר המורים שלכם!

הדס מליק מאתגר האוצר – חדרי בריחה ניידים

צור קשר